Algemene Voorwaarden Integra International B.V. (tevens handelende onder de namen: Integra lifestyle, Mastic Horse, Mastic Spa en Masticare)
Op al onze leveringen en diensten zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Deze algemene voorwaarden bestaan uit twee delen:
Onderdeel A van de algemene voorwaarden is van toepassing indien u zaken met ons doet als consument (particuliere klant), welke voorwaarden zo veel mogelijk zijn gebaseerd op de Qshops keurmerk voorwaarden, en
Onderdeel B van de algemene voorwaarden is van toepassing indien u zaken met ons doet in de uitoefening van uw beroep of bedrijf (zakelijke klant).
ONDERDEEL A Leveringen en diensten aan consumenten
Artikel 1: Definities
1.1 Consument: Consument is de koper/afnemer van goederen/diensten als natuurlijk persoon die niet handelt in naam van beroep of bedrijf.
1.2 Integra: Integra International B.V. dat aangesloten is bij Qshops keurmerk, waarmee de consument zaken doet.
1.3 Verkoop op afstand: Manier van verkoop waarbij door Integra gebruikt wordt gemaakt van één of meer techniek(en) voor communicatie om een overeenkomst op afstand te sluiten.
1.4 Overeenkomst: Iedere overeenkomst tussen Consument en Integra, daaronder mede begrepen verkoop of afstand.
1.5 Prijs: De prijs voor goederen of diensten.
1.6 Aanbod: Iedere aanbieding die Integra doet voor producten of diensten met de daarbij behorende voorwaarden die hier op van toepassing zijn.
1.7 Herroepingsrecht: het recht waarbij consument binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst van bestelling, zonder opgave van reden een overeenkomst kan ontbinden.
1.8 Klantenbeoordelingen/Reviews; De beoordelingen of reviews die door consumenten worden gegeven al dan niet op uitnodiging van Integra.
Contactgegevens Integra:
Integra International B.V.
Ruurloseweg 2
7141 KC Groenlo
Postbus 45
7140 AA Groenlo
Telefoon: 0031 (0)544 462477
E-mail: Info@integralifestyle.nl
KvK-nummer: 08027604
Btw-nummer: 0016.78.267.B01
Artikel 2: Toepasselijkheid
2.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod en alle overeenkomsten met betrekking tot verkoop en levering van producten en het leveren van diensten al dan niet via de website(s) van Integra.
2.2 De klant accepteert de toepasselijkheid van deze Algemene voorwaarden door het accepteren van een aanbod of het plaatsen van een bestelling al dan niet via de website(s) van Integra. Voordat een overeenkomst op afstand wordt gesloten wordt de inhoud van deze Algemene Voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Integra, voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kennis kan worden genomen en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos kunnen worden toegezonden.
2.3 Van deze Algemene Voorwaarden afwijkende bepalingen tussen Integra en consument dienen schriftelijk te worden vastgelegd.
Artikel 3: Aanbiedingen
3.1 Iedere aanbieding van product of dienst bevat een volledige en zo nauwkeurig mogelijke omschrijving van de aangeboden producten en diensten. Kennelijke vergissingen en/of fouten in het aanbod binden Integra niet.
3.2 Integra zal het aanbod zodanig doen dat het voor de consument duidelijk welke rechten en plichten deze heeft bij aanvaarding van het aanbod.
3.3 Indien het aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
Artikel 4: Totstandkoming overeenkomst
4.1 Een overeenkomst komt pas tot stand na acceptatie en schriftelijke bevestiging van Integra. Behoudens in de situatie als bedoeld in het volgende lid, komt, in het geval Integra de overeenkomst niet schriftelijk heeft bevestigd, een overeenkomst tot stand doordat Integra met uitvoeringshandelingen is begonnen.
4.2 Indien de consument het aanbod via elektronische weg heeft geaccepteerd, bevestigt Integra onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de acceptatie van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze acceptatie niet is bevestigd, heeft de klant de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden.
4.3 Integra zal voor de uitvoering van de overeenkomst de consument voorzien van de nodige informatie. Deze informatie bevat onder meer: de belangrijkste kenmerken van producten of diensten, de prijs inclusief alle belastingen, leveringskosten, de wijze van betalen, de uitvoering en levering en het bestaan van het herroepingsrecht (zie artikel 5).
4.4 Het is Integra toegestaan, binnen de wettelijke kaders, onderzoek te doen naar kredietwaardigheid van de consument en een bestelling of aanvraag te weigeren, indien Integra op grond van bedoeld onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet, danwel onder specifieke voorwaarden met de betreffende consument aan te gaan.
Artikel 5: Herroepingsrecht
5.1 De consument heeft het recht in geval van koop op afstand om de overeenkomst met Integra gedurende een bedenktermijn van 14 dagen te ontbinden.
5.2 De in lid 1 genoemde bedenktermijn gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, niet zijnde de vervoerder, het product heeft ontvangen of als een consument meerdere producten heeft besteld, de dag nadat de consument de laatste zending heeft ontvangen.
5.3 De in lid 1 bedoelde bedenktermijn gaat in geval van het leveren van een dienst door Integra in op de dag nadat de overeenkomst met de consument is gesloten.
5.4 In het geval Integra niet voldoet aan haar informatieverplichtingen over het herroepingsrecht dan geldt er een herroepingstermijn van 12 maanden, tenzij Integra alsnog aan haar informatieverplichtingen voldoet, waarna er een termijn van 14 dagen geldt vanaf dat moment.
5.5 Indien een consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, dan meldt hij dit door middel van het herroepingsformulier of maakt hij dit op andere ondubbelzinnige wijze aan Integra kenbaar. Uitsluitend de kosten voor het terugzenden van de producten komen voor rekening van de consument. Consument is gehouden het product of de producten met alle geleverde toebehoren, zo veel mogelijk in originele staat en verpakking, zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, nadat hij een beroep heeft gedaan op het herroepingsrecht, aan Integra te retourneren. Indien aantoonbaar sprake is van waardevermindering van het product, dan is consument hiervoor aansprakelijk.
5.6 Indien de consument de overeenkomst heeft ontbonden, waarvan de consument een ontvangstbevestiging ontvangt, zal Integra het door de consument betaalde bedrag, binnen 14 dagen nadat de consument de overeenkomst heeft ontbonden, terugbetalen. Het is Integra toegestaan te wachten met terugbetalen tot zij het product van de consument retour heeft ontvangen of tot de consument heeft aangetoond dat hij het product heeft geretourneerd.
5.7 Integra kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als Integra dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop Integra geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door Integra worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
b. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
4. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
5. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;
6. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
7. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
8. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
9. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
10. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
11. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
12. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
13. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
b. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.
Artikel 6: Prijs
6.1 Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW tarieven.
6.2 In afwijking van het vorige lid kan Integra producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar Integra geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
6.3 Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
6.4 Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn toegestaan indien deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen;
6.5 de consument heeft de bevoegdheid de overeenkomst op te zeggen tegen de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
6.6 De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
Artikel 7: Registratie
7.1 De consument wordt de mogelijkheid geboden om zich via de website(s) van Integra te registreren middels een gebruikersnaam en e-mailadres, waarna hij middels een zelf gekozen wachtwoord, via “Mijn account” kan inloggen op de website(s) van Integra.
7.2 De consument is gehouden om zijn registratie- en inloggegevens, waaronder zijn wachtwoord strikt geheim te houden. Integra is niet aansprakelijk voor misbruik van voornoemde gegevens door onbevoegden. Alle handelingen via het account van de consument verricht worden geacht namens de consument te zijn gedaan en zijn dan ook voor rekening en risico van de consument.
Artikel 8: Bestelling en uitvoering van bestelling
8.1 Integra is gehouden, tenzij anders overeengekomen, uiterlijk binnen 30 dagen de bestelling leveren. Deze termijn gaat in vanaf het moment dat de overeenkomst tot stand is gekomen.
8.2 Integra zal met grote zorg de aanname en uitvoering van een bestelling behandelen.
8.3 Bij het niet kunnen leveren binnen 30 dagen door Integra, zal Integra de consument hiervan in kennis stellen en de mogelijkheid bieden om de koop te ontbinden. Hierbij dient het door consument al betaalde zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen terugbetaald te worden.
8.4 Levering van goederen vindt plaats op het adres dat door de consument is opgegeven tenzij anders overeengekomen.
8.5 Integra draagt het risico van vermissing/beschadiging van goederen tot met moment van bezorgen, tenzij anders is overeengekomen.
8.6 De consument is verplicht het bedrijf onjuistheden in ontvangen of verstrekte gegevens te melden.
Artikel 9: Betaling
9.1 De consument dient binnen 14 dagen het verschuldigde bedrag te voldoen na ontvangst van product(en) of het verlenen van dienst(en), tenzij anders overeengekomen met Integra.
9.2 Consument dient betalingen aan Integra volgens haar bestelprocedure en eventueel op de website aangegeven betaalmethoden te voldoen. Integra is gerechtigd de aangeboden betaalwijzen te wijzigen. In geval van betaling na levering van product geldt voor de consument een betalingstermijn van 14 dagen, ingaande op de dag na levering.
9.3 Indien de consument niet, danwel niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze nadat hij door Integra is gewezen op de te late betaling en Integra de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is Integra gerechtigd de door haar gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen: maximaal 15% over openstaande bedragen tot Є 2.500,00; 10% over de daaropvolgende Є 2.500,00 en 5% over de volgende Є 5.000,00 met een minimum van Є 40,00. Integra kan van voornoemde bedragen en percentages afwijken ten voordele van de consument.
Artikel 10: Klachten en Geschillen
10.1 Indien de consument een klacht heeft over product(en) of dienst(en) dan kan hij bij Integra telefonisch, per e-mail of per post een klacht indienen.
10.2 Integra zal een klacht zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht in behandeling nemen. Om tot een oplossing te komen zal een periode van maximaal 30 dagen gehanteerd worden, tenzij de situatie dit niet toelaat. De periode van 30 dagen gaat in na het ontvangen van de klacht door Integra.
10.3 In het geval partijen binnen genoemde periode van 30 dagen niet tot een oplossing komen, dan kan de consument zijn klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Artikel 11: Levering
11.1 Alle goederen of diensten worden door Integra zo spoedig mogelijk geleverd te worden doch uiterlijk binnen 30 dagen. Indien de levertermijn niet haalbaar is zal Integra de consument hiervan op de hoogte te brengen.
11.2 Indien Integra niet in staat is binnen 30 dagen te leveren dan is de consument gerechtigd om zonder extra kosten de overeenkomst te ontbinden. Al betaalde bedragen worden door Integra binnen 14 dagen gecrediteerd.
11.3 Deelleveringen zijn mogelijk in overleg met de consument.
11.4 Indien Integra het bestelde product of de dienst niet kan leveren dan kan zij de consument een vervangend product of dienst aanbieden. De consument is vrij om dit al dan niet te accepteren.
Artikel 12: Toepasselijk recht en bevoegde rechter
12.1 Op deze Algemene Voorwaarden en de Overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
12.2 Voor zover niet anders naar regels van dwingend recht voorgeschreven, worden alle geschillen voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Integra gevestigd is.
ONDERDEEL B Leveringen en diensten aan zakelijke klanten
Artikel 1 Algemeen
1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle
aanbiedingen, offertes, leveringen, diensten en/of overeenkomsten van Integra, gevestigd te Groenlo (KvK nummer 08027604), verder te noemen “Integra”.
1.2 Integra is nimmer gebonden aan afwijkingen van, aanvullingen op en bedingen strijdig met deze voorwaarden, tenzij en voor zover deze door Integra uitdrukkelijk en schriftelijk zijn aanvaard. De toepasselijkheid van algemene voorwaarden van de klant wordt door Integra uitdrukkelijk van de hand gewezen.
1.3 Alle bedingen in deze algemene voorwaarden zijn mede bedongen ten behoeve van degenen voor wiens handelen dan wel nalaten Integra aansprakelijk kan zijn.
1.4 Onder klant wordt in deze algemene voorwaarden tevens verstaan
de opdrachtgever en afnemer, die met Integra in onderhandeling treedt
of met Integra een overeenkomst heeft gesloten.
1.5 Waar in deze voorwaarden wordt gesproken over “product” kan tevens “dienst” worden gelezen.
Artikel 2 Aanbod en aanvaarding
2.1 Alle offertes en aanbiedingen door of namens Integra gedaan zijn vrijblijvend en kunnen te allen tijde worden herroepen.
2.2 Aangegeven aantallen en productomschrijvingen kunnen afwijken. In het geval de producten qua assortiment, kleur, samenstelling, gewicht, presentatie e.d. slechts in ondergeschikte mate afwijken van eerder verstrekte afbeeldingen, modellen, monsters of voorbeelden dan wel anderszins van hetgeen was overeengekomen, worden de betreffende producten geacht te voldoen aan de overeenkomst. Integra kan verder niet aan een offerte of aanbieding worden gehouden indien de klant redelijkerwijs had moeten begrijpen dat deze een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
2.3 Overeenkomsten komen tot stand door een schriftelijke bevestiging van Integra. In het geval Integra de overeenkomst niet schriftelijk heeft bevestigd komt een overeenkomst tot stand doordat Integra met uitvoeringshandelingen is begonnen.
2.4 Mondelinge toezeggingen door vertegenwoordigers of tussen-personen van Integra binden Integra slechts indien deze schriftelijk door Integra zijn bevestigd.
2.5 In het geval door de aard, de omvang of de spoedeisendheid van een order of bestelling, geen orderbevestiging is verzonden, wordt de factuur beschouwd als orderbevestiging.
2.6 Aantasting van de geldigheid van enige bepaling van deze Voorwaarden tast de geldigheid van de overige bepalingen niet aan.
Artikel 3 Prijs
3.1 Prijzen zijn exclusief BTW en/of andere heffingen, of kosten welke in verband met de overeenkomst verschuldigd zijn zoals reis- en verblijf, alsmede verzend en transportkosten, tenzij anders is vermeld in de aanbiedingen of opdrachtbevestigingen.
3.2 Integra heeft het recht om prijsstijgingen, de invoering of verhoging van belastingen en/of andere heffingen, die optreden na de totstandkoming van de overeenkomst door te berekenen aan de klant, ongeacht of deze voorzienbaar waren.
Artikel 4 Betaling
4.1 Alle betalingen dienen binnen een termijn van 14 dagen na factuurdatum zonder aftrek of verrekening te geschieden, tenzij op de factuur uitdrukkelijk anders is vermeld. Integra is gerechtigd elektronisch te factureren.
4.2 Integra is te allen tijde gerechtigd contante betaling, vooruitbetaling dan wel zekerheid voor de betaling te vorderen, aan welke vordering klant onverwijld zal dienen te voldoen.
4.3 Na verloop van de in lid 1 bedoelde termijn zal de klant zonder ingebrekestelling in verzuim zijn en vanaf dat tijdstip een rente verschuldigd zijn van 1% per maand, tenzij de wettelijke handelsrente hoger is, in welk geval de wettelijke handelsrente verschuldigd is. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de klant in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.
4.4 Alle kosten van invordering van het door klant verschuldigde zijn voor rekening van klant. Daaronder zijn begrepen al de kosten van naar het redelijk oordeel van Integra noodzakelijke buitengerechtelijke incasso, waartoe behoren de kosten van juridische bijstand, vastgesteld op 15% van de onbetaald gelaten vordering met een minimum van Є 250,00.
4.5 In geval van te late betaling is Integra gerechtigd haar verbintenissen uit hoofde van de overeenkomst op te schorten dan wel de overeenkomst geheel of gedeeltelijk buitengerechtelijk te ontbinden alsmede van de klant volledige schadevergoeding te vorderen.
Artikel 5 Levering
5.1 Tenzij anders overeengekomen, geschiedt de levering van producten door Integra af magazijn, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Het risico voor te leveren producten gaat onmiddellijk vanaf de afzending (belading) uit een magazijn op de klant over.
5.2 Indien Integra het vervoer verzorgt, zijn de kosten van het vervoer en het risico onmiddellijk vanaf de afzending (belading) voor rekening van de klant. Integra behoudt zich het recht voor producten onder rembours te (laten) leveren.
5.3 Indien de klant de afname weigert of nalatig is met verstrekken van informatie of instructie, noodzakelijk voor de levering, zullen de producten worden opgeslagen voor risico van de klant, die alle aanvullende kosten, waaronder in ieder geval de opslagkosten, verschuldigd zal zijn.
5.4 Retourzendingen worden slechts door Integra geaccepteerd, nadat zij hiervoor schriftelijk goedkeuring heeft verleend. Retourzendingen geschieden voor rekening en risico van klant.
5.5 Overeengekomen levertermijnen worden bij benadering vastgesteld en zullen nimmer als fatale termijnen kunnen worden aangemerkt. In geval van overschrijding van de levertijd komt klant geen recht van schadevergoeding, van (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst of van enig opschortingsrecht toe.
5.6 Integra is gerechtigd bij de uitvoering van de overeenkomst derden in te schakelen alsmede rechten en verplichtingen welke voortvloeien uit de overeenkomst aan derden over te dragen.
5.7 Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering daarvan noodzakelijk is om deze te wijzigen of aan te vullen, dan zullen partijen tijdig en in onderling overleg tot aanpassing van de overeenkomst overgaan. De klant aanvaardt de mogelijkheid van wijziging van de overeenkomst, daaronder begrepen de wijziging in prijs en de termijn van uitvoering.
Artikel 6 Reclames
6.1 De klant dient de door hem gekochte producten bij levering onverwijld te controleren dan wel te doen controleren voor wat betreft hoeveelheid, soort, deugdelijkheid en andere hoedanigheden en eventuele zichtbare gebreken onverwijld aan Integra te melden onder gelijktijdige verzending van een schriftelijke bevestiging.
6.2 Indien de klant niet binnen 5 dagen na aflevering schriftelijk melding maakt van aard en omvang van zichtbare gebreken geldt de levering als onvoorwaardelijk aanvaard.
6.3 Eventuele niet zichtbare gebreken dienen terstond, doch in ieder geval uiterlijk binnen 10 dagen na ontdekking daarvan, schriftelijke aan Integra te worden gemeld. De melding dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van het gebrek te bevatten.
6.4 Indien de klant niet overeenkomstig voornoemde termijnen reclameert, dan komt deze geen recht meer toe op herstel, vervanging of schadeloosstelling.
6.5 Indien vast staat dat een product gebrekkig is en dienaangaande tijdig door de klant is gereclameerd, dan zal Integra het gebrekkige product binnen redelijke termijn na retourontvangst daarvan, danwel, indien retournering redelijkerwijs niet mogelijk is, na schriftelijke kennisgeving ter zake van het gebrek door de klant, ter keuze van Integra, vervangen of zorgdragen voor herstel daarvan danwel vervangende vergoeding daarvoor aan de klant voldoen. In geval van vervanging is de klant gehouden om het te vervangen product aan de Integra te retourneren en de eigendom daarover aan de Integra danwel aan door de Integra ingeschakelde derde, te verschaffen, tenzij Integra anders aangeeft.
6.6 Indien de klant tijdig reclameert schort dit zijn betalingsverplichting niet op en blijft deze ook gehouden tot afname en betaling van de overigens bestelde producten.
6.7 In afwijking van de wettelijke verjaringstermijnen, bedraagt de verjaringstermijn van alle vorderingen en verweren jegens Integra en de door Integra bij de uitvoering van een overeenkomst betrokken derden, één jaar.
Artikel 7 Eigendomsvoorbehoud
7.1 De eigendom van door Integra aan de klant verkochte en geleverde producten zal eerst op de klant overgaan, indien en zodra de klant al haar verplichtingen jegens Integra ten volle heeft voldaan.
7.2 De klant verplicht zich de onder eigendomsvoorbehoud geleverde producten gesepareerd op te slaan, te verzekeren en verzekerd te houden tegen brand-, broei-, ontploffings- en waterschade, alsmede tegen diefstal. Rechten ter zake van een uitkering vanwege een verzekeringsovereenkomst cedeert de klant hierbij op voorhand aan Integra.
7.3 De klant mag de door Integra afgeleverde producten, die onder het eigendomsvoorbehoud vallen, slechts doorverkopen in de normale uitoefening van een bedrijf in welk geval de klant op zijn beurt gehouden is onder beding van (verlengd) eigendomsvoorbehoud af te leveren.
7.4 Het is de klant verboden de door Integra afgeleverde producten, die onder het eigendomsvoorbehoud vallen, te verpanden of met enig ander recht te bezwaren.
7.5 In de situatie dat Integra haar in dit artikel aangeduide eigendomsrechten wil uitoefenen, geeft de klant bij voorbaat onvoorwaardelijke en niet herroepelijke toestemming aan Integra en door Integra aan te wijzen derden om al die plaatsen te betreden waar de eigendommen van Integra zich bevinden en die producten terug te nemen.
Artikel 8 Verplichtingen van klant
8.1 De klant is gehouden Integra steeds tijdig alle medewerking te verlenen, alle zaken, gegevens , informatie en inlichtingen te verschaffen welke Integra noodzakelijk of nuttig acht, teneinde haar werkzaamheden en/of leveringen tijdig te kunnen verrichten.
8.2 Integra is slechts gehouden tot (verdere) uitvoering van de overeenkomst indien de klant de door Integra verlangde gegevens en informatie, in de vorm en op de wijze als door Integra gewenst, heeft verstrekt. Extra kosten, ontstaan doordat de klant de verlangde gegevens of informatie ni et, niet tijdig of niet behoorlijk heeft verstrekt, komen voor rekening van de klant.
8.3 De klant is gehouden Integra onverwijld te informeren omtrent feiten en omstandigheden die in verband met de uitvoering van de overeenkomst van belang kunnen zijn en staat in voor de juistheid en volledigheid van de door of namens de klant verstrekte gegevens en informatie.
Artikel 9 Aansprakelijkheid
9.1 Integra is niet aansprakelijk voor schade vanwege niet, niet tijdig of niet behoorlijk uitvoeren van een opdracht of levering behoudens voor zover klant kan aantonen dat sprake is van opzet of grove schuld van Integra.
9.2 Bij het inschakelen van derden door Integra, zal Integra de nodige zorgvuldigheid in acht nemen. Integra is echter voor eventuele tekortkomingen van deze derden niet aansprakelijk.
9.3 De aansprakelijkheidsbeperking geldt tevens voor het geval Integra aansprakelijk is voor fouten van door Integra ingeschakelde derden of voor het niet deugdelijk functioneren van door Integra bij de uitvoering van de overeenkomst gebruikte webshop, apparatuur, software, gegevensbestanden of andere zaken, geen uitgezonderd.
9.4 Voor zover Integra ter zake van aansprakelijkheid is verzekerd, is zij slechts verplicht aan haar toerekenbare schade van klant te vergoeden tot ten hoogste het bedrag dat door verzekeraar wordt uitgekeerd. Indien de verzekering niet tot uitkering overgaat of de schade niet door de verzekering wordt gedekt, is de aansprakelijkheid beperkt tot de netto-(deel)factuurwaarde van de levering of verrichte dienst, doch in ieder geval tot een bedrag van maximaal Є 750,00 (zevenhonderdenvijftig euro).
9.5 Integra is in geen geval aansprakelijk voor door de klant geleden bedrijfsschade en/of indirecte dan wel gevolgschade.
9.6 Integra is nimmer aansprakelijk voor een gebrek in een afgeleverd product, dat het gevolg is van enig gebrek in een door een derde aan Integra afgeleverd product, danwel door een derde rechtstreeks aan de klant afgeleverd product.
9.7 De aansprakelijkheid van Integra voor schade die het gevolg is van het handelen, de fouten of nalatigheden van personen die niet in haar dienst zijn, doch van wier diensten zij gebruik maakt, zal zijn beperkt overeenkomstig het in dit artikel bepaalde. Deze personen hebben het recht zich zelfstandig te beroepen op de door Integra bedongen aansprakelijkheidsbeperking en –uitsluiting.
Artikel 10 Overmacht
10.1 In geval van overmacht is Integra bevoegd haar leverings- verplichtingen geheel of gedeeltelijk op te schorten, dan wel zonder rechterlijke tussenkomst de overeenkomst te beëindigen, zonder tot enigerlei vergoeding van schade, kosten en interessen aan klant gehouden te zijn.
10.2 Onder overmacht aan de zijde van Integra zoals genoemd onder 10.1 wordt onder meer, doch niet uitsluitend, verstaan: natuurrampen, oorlog, oorlogsdreiging, oproer en ernstige ongeregeldheden; stagnatie van de aanvoer van grondstoffen en gereed zijnde producten door onvoorziene omstandigheden; staking, werkonderbreking, werkverhindering of vergelijkbare acties in of jegens de onderneming van Integra, haar leveranciers of van derden, van welke diensten zij gebruik maakt; tekortkomingen van leveranciers van Integra of van andere derden, waaronder begrepen het niet (tijdig) of onvoldoende beschikbaar zijn van producten, materialen en arbeidskrachten; schade aan bedrijfsmiddelen en voorraden door brand, broei, storm of van buiten komende onvoorziene oorzaken; epidemieën/pandemieën; algehele of gedeeltelijke lockdown, enige maatregel zijdens een nationale of internationale overheid; verlies of beschadiging van goederen bij transport of opslag.
Artikel 11 Opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging
11.1 Integra is gerechtigd zonder dat daartoe een nadere ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst is vereist, met onmiddellijke ingang en zonder dat Integra ter zake tot enige schadevergoeding is gehouden, de overeenkomst met de klant door schriftelijke mededeling aan de klant geheel of gedeeltelijk te ontbinden, onverminderd overige rechten van Integra, in geval van:
- enige tekortkoming van de klant in de nakoming van zijn verplichtingen jegens Integra;
- faillissement, surseance van betaling, curatele of onder bewindstelling van de klant of een aanvraag daartoe; stillegging, liquidatie of insolvabiliteit van het bedrijf van de klant.
11.2 Voorts is Integra bevoegd de overeenkomst te ontbinden, zonder dat Integra ter zake tot enige schadevergoeding is gehouden, indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of indien er zich anderszins omstandigheden voordoen die van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet van Integra kan worden gevergd.
11.3 Indien de klant zijn verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst niet nakomt en deze niet-nakoming ontbinding van de overeenkomst rechtvaardigt, dan is Integra gerechtigd de overeenkomst terstond en met directe ingang te ontbinden zonder enige verplichting harerzijds tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling, terwijl de klant, uit hoofde van wanprestatie wel tot schadevergoeding of schadeloosstelling is verplicht.
11.4 Indien de klant een geplaatste order geheel of gedeeltelijk annuleert, dan zullen de daarvoor bestelde en gereedgemaakte producten, vermeerdert met de eventuele aan-, afvoer- en afleveringskosten daarvan en de voor de uitvoering van de overeenkomst gereserveerde arbeidstijd, integraal aan de klant in rekening worden gebracht.
Artikel 12 Toepasselijk recht en bevoegde rechter
12.1 Op alle overeenkomsten, aangegaan door Integra, alsmede op de totstandkoming, uitvoering en uitlegging daarvan, alsmede door haar verrichte handelingen is bij uitsluiting het Nederlands recht van toepassing.
12.2 Alle geschillen tussen partijen zullen in eerste instantie worden berecht door de daartoe bevoegde rechter in het arrondissement waar Integra gevestigd is.
U kunt de Algemene Voorwaarden downloaden.